פרח החיים גיאומטריה מקודשת

רבים רואים בפרח החיים סימבול שמייצג ומכיל בתוכו את כל מחזוריות החיים ויסודות הבריאה.

הסמל מצביע על כך שכל התודעה והבריאה נובעת ממקור יחיד, והוא המעגל הראשון שנמצא במרכז פרח החיים. יש הרואים בסמל פרח החיים, מודל שמקודד ומוטבע בכל תא ותא, ובכל אחד מיסודות החומר ביקום. כל מה שקיים הוא מארג אחד שקשור אחד לשני.

 

למרות שמדובר בסמל עתיק יומין שנמצא כמעט בכל תרבות אזוטרית ומיסטית קדומה בכל היבשות, ב'עידן החדש' או מה שמכונה ה"ניו אייג'" הגיאומטריה המקודשת בכללה והסמל של פרח החיים במיוחד, זוכים לעניין ער ומחודש ובעשורים האחרונים פרח החיים הפך להיות מוכר יותר ויותר. יש העושים עליו מדיטציות הדמיה ודרך התבוננות והתחברות לתדר שלו מבקשים לקבל מסרים ותשובות על הקוסמוס.

 רבים רואים בו את הסמל שמכיל בתוכו את יתר סמלי הגיאומטריה המקודשת כולם, כמו המרכבה, עץ החיים הקבלי של עשרת הספירות, ביצת החיים, קוביית מטטרון, מגן דויד, צלב, סהר, סווסטיקה ועוד רבים... גם זרע החיים כלול בתוך סמל פרח החיים והוא מהווה את המרכז והלב של פרח החיים.

 פרח החיים הוא סמל גיאומטרי שמכיל מעגלים שחופפים זה את זה בסידור סימטרי והרמוני מושלם שנמצא בהתאמה לחתך הזהב והסדרה של פיבונאצ'י. בדרך כלל מדובר ב-19 מעגלים, אך ישנן מספר גרסאות לסמל.

 פרח החיים נחשב לסימבול בעל עוצמה רוחנית ואנרגטית אדירה. בשביל באמת להתחבר ולהבין את הסמל לעומק, יש להתנסות בציור שלו.

לכל מי שרוצה לנסות, הנה קישור לסרטון הדרכה קצר לציור פרח החיים:

  סמל פרח החיים נמצא במקדשים, כנסיות, מבני מוסדות מודרניים, אתרי קבורה ובמספר כתבי יד בכל רחבי העולם. הוא אינו מקושר רק לזרם אחד ספציפי ואפשר למצוא אותו בכל המסורות המיסטיות והדתות – הקבלה, הנצרות, האלכימיה, מקדשים הינדואיסטיים, מצריים העתיקה ועוד...

 כמה דוגמאות מהמקומות בעולם בהם נמצא הסמל של פרח החיים: במקדש אוסיריס באבידוס מצריים, בצורה תלת מימדית בעיר האסורה בסין,  בכנסיות רבות באירופה, על רצפת פסיפס בפומפיי איטליה, על רצפת מתחם מקדש הזהב הסיקהי באמריטסאר הודו. במקדשים הינדואיים, כמו לדוגמה בגילוף העץ במקדש הידימבה במנאלי שבצפון הודו, מהמאה ה-16 שבתמונה המצורפת כאן ויש כמובן מקומות רבים נוספים...

פרח החיים הודו צילמה רוני גורופי

   האמונה הרווחת היא שלענידה של סמלי גיאומטריה מקודשת בכלל ושל פרח החיים בפרט יש השפעה מיטיבה מאד על כל אדם.

 אלו מספר סגולות המיוחסות לענידת תכשיטי גיאומטריה מקודשת כמו פרח החיים:

  • התבוננות בפרח החיים מזכירה לנו, במודע וגם בתת מודע, את נוכחות הנשגב ואת המציאות הרוחנית שבבסיס הכל ואת החיבור הנצחי של כל אחד ואחת מאיתנו לאותו מימד קוסמי ואוניברסלי.
  •  פעמים רבות פשוט האסתטיקה והסימטריה של הסמל מדברת אלינו. להרגיש יפה ולהתקשט בסמלים שהם יפים בעינינו, משפר את התחושה הכללית שלנו ותורם לחיוניות והשמחה בהתנהלות והיצירה שלנו בעולם. 
  • יש כאלו שטוענים שלצורות הגיאומטריה המקודשת יש גם השפעת מרפאת והם מביאים איתם הילינג רוחני להילה של העונד אותם. כמובן שלא מדובר ובהצעה להחליף תרופות או ייעוץ רפואי מקצועי בשימוש בסמלים אלו, אך למי שמאמין בכך ופתוח לתדרים שלכם הם בהחלט יכולים לתמוך ולחזק אנרגטית בזמן מחלה (ולפחות לא להזיק😊).
  •   לפרח החיים מיוחסות גם איכויות של שמירה והגנה מפני עין הרע.
  • יש כאלו שאומרים ענידת תכשיט עם פרח החיים יכולה לעזור למגנט ולמשוך לחייך אנשים בתדר דומה שמתחברים גם הם לתדר של הסמל המקודש.

 מה היא הסיבה שלך ?

פשוט התחברת ליופי והאסתטיקה של הסמל ?

או שאולי המשמעות העמוקה שלו מדברת אליך?

כך או כך, ודאי תיהני מהנוכחות של פרח החיים על גופך, בין אם כתליון על שרשרת, כטבעת או על עגילים.

לקולקציית גיאומטריה מקודשת 

להורדת המדריך למשמעות של סמלים ואבנים

גיאומטריה מקודשת