זרע החיים

בגאומטריה המקודשת זרע החיים נחשב לסמל מקודש שמייצג ומכיל בתוכו את יסודות היצירה והבריאה של הקוסמוס. ואכן הסימבול של זרע החיים מקושר לפריון של חיים ובכלל יצירה מכל סוג.

הסמל מצביע על כך שכל הקיים, נוצר ובקע מתוך האחדות המקורית שמסומלת על ידי המעגל הפנימי שנמצא במרכז זרע החיים.

זרע החיים בתורו נמצא במרכזו של פרח החיים, שהוא צורה גיאומטרית מקודשת, מורכבת ומפותחת יותר, אשר מבוססת על אותה הסימטריה של זרע החיים ומרחיבה אותה.

זרע החיים מורכב ממעגל אחד פנימי ועוד שישה מעגלים מסביבו.

ששת המעגלים שסביב המעגל הפנימי, זהים לו בגודל והם כמו שכפולים של המעגל הראשוני, נובעים ממנו ומקיפים אותו – זאת בדומה להתחלקות התאים של העובר לאחר ההפריה.

החיתוך שנוצר בין כל צמד מעגלים בעלי אותו רדיוס, כאשר המרכז של כל מעגל נמצא על ההיקף של המעגל השני, נקרא בלטינית 'וסיקה פיסקיס' (פירוש השם 'שלפוחית השתן של הדג') והצורה דמוית השקד שלו נחשבת גם היא כמקודשת ובעלת פרופורציות הרמוניות. אותם חיתוכי וסיקה פיסקיס, הם מה שיוצרים את צורת עלי הכותרת של הפרח שבמרכז זרע החיים וכמובן גם בפרח החיים.

ביחד שבעת המעגלים של זרע החיים משולים כמסמלים את שבעת צבעי הקשת, שבעת הצלילים, שבע הצ'אקרות העיקריות שלנו, ושבעת ימי בראשית ואכן אחד מהשמות הנוספים בהם ה-Seed of life  ידוע הוא: The Genesis Pattern – דפוס הבריאה הבראשיתית.

רבים מאמינים בכך שענידת תכשיטי זרע החיים, תומכת ומחזקת פוריות, מקדמת זוגיות טובה ומערכות יחסים הרמוניות, מעניקה ברכה, יציבות וחוסן, מסייעת להתפתחות רוחנית ומגינה מפני סכנות.

 

לתכשיטים בעלי סמלים של גיאומטריה מקודשת <<

למאמר על פרח החיים

למאמר על תכשיטים בעת העתיקה