משחר ההיסטוריה האדם נהג לקשט את עצמו בתכשיטים מעשה ידיו, לא פלא שכל כך הרבה סמלים, קמעות מזל ואמונות שונות קשורות לעולם זה.

מאבני חן דרך צורות וטקסטורות מהטבע, דמויות של בעלי חיים וצורות גיאומטריות מעולם הרוח, כולם נוצרו מתוך אמונה שענידתם על הגוף תוסיף לחיי האדם מזל, ברכה, בריאות או כל דבר אחר שמשפר את רמת החיים בדרך כזו או אחרת.
עולם התכשיטים של פעם חושף פיסת היסטוריה אנושית מרתקת מלאה בסמלים ואמונות.

האדם הפרה-היסטורי, למשל, כלומר האדם בתקופה שקדמה לכתיבה וקריאה, היה מתקשט בעצמות, צדפים או עלים, טכניקה שהתחדשה והתקדמה ככל שהזמן עבר והטכנולוגיה שלו התקדמה.

האימפריה המצרית נחשבת לאחת הקדומות ביותר, שכן היא נוסדה באזור 4000 לפני הספירה. התכשיטים שלהם נועדו כדי להילחם במזל רע, והם נהגו לקבור את מתיהם עם תכשיטיהם. עיצובי התכשיטים העתיקים כללו מוטיבים חוזרים, כחיפושית הזבל או עין הורוס (אל המלחמה), כמו גם שימוש בחרוזים עשויי אבני ג'ספר, מינרלים שונים, טורקיז, עופרת, אבני קרנליאן ועוד.

ביוון העתיקה, בתקופה ההלינסטית סביב 1000 לפני הספירה, פרחה התכשיטנות ביוון, וכללה תכשיטים עוטפי צוואר (כמו ענקים ותליונים), וגם תכשיטי ראש רבים (כמו כתרים וקישוטי שיער שונים). עיצובים שונים בתקופה כללו שימוש בצורות אנושיות, כמו גם בצמחים ובחיות.

גם באזור מערב אירופה בתרבות הקלטית, שהיתה מורכבת ממספר עמים וביניהם הגאלים, התכשיטים הכילו אמייל שנצבעו בברונזה ובאדום, הם הכינו גם תכשיטי זהב, זכוכית ועוד. הקלטים נשאו עליהם סוגים רבים של תכשיטים, התכשיט הנהוג ביותר היה ה"פיבולה", מעין צמיד המשמש כסיכת ביטחון יוקרתית במיוחד.

ובצד אחר של העולם, בסביבות 27 לפני הספירה, הרפובליקה הרומית הפכה לקיסרות ובזמן השינוי הגיעו גם התכשיטים האופיינים לאימפריה הרומית. התכשיטים הרומיים קיבלו השראה מאלו שהיו נהוגים באסיה הקטנה, במצרים ובאזורים אחרים אליהם התפתחה רומא האימפריאלית באותה התקופה ומהם למדו הרומאים את השימוש בספיר ובזהב. תכשיטים ברומא הכילו לעיתים דיוקנאות קטנים (Cameo) ווריאציות של נחשים הסובבים את הזרוע.

התרבויות השונות השפיעו אחת על השניה בזמן שאנשים נדדו בעולם ואיתם התכשיטים שלהם שהועברו ממקום למקום והשפיעו על קבוצות שונות של אנשים כמו כל פן אחר של תרבות. כך התכשיטים המצריים, היוונים, הקלטיים, הרומים ועוד, כולם קשורים אחד בשני בדרך כזו או אחרת.  אפשר לאמר שהתכשיטים שאנו רוכשים היום הם צאצאים של התכשיטים בתרבויות רחוקות, ונושאים איתם סיפורים ותרבויות משחר ההיסטוריה האנושית.

לכל התכשיטים באתר