לוטוס

פרח הלוטוס הוא פרח מרשים ביופיו, בעל פריחה ססגונית ויפיפייה שאפשר למצוא במגוון צבעים. הלוטוס פורח במי נהר עכורים באזורים כמו אוסטרליה ואסיה, מסקרן תרבויות ודתות רבות מסביב לעולם.

לפרח זה, מחזור חיים ייחודי ומשונה, כששורשיו מבוססים בבוץ, הוא שוקע מדי לילה במי הנחל, וללא התערבות- הוא פורח באורח פלא למחרת בבוקר ללא שאריות על עלי הכותרת שלו.
תחייתו של פרח לוטוס בהחלט מרשימה, ובוודאי מסמלת תחייה, אבל הפרח הזה מדגיש עוד יותר את הרצון שלו לחיות, זרעו של הלוטוס יכול לעמוד אלפי שנים ללא מים, והוא מסוגל לנבוט מעל מאתיים שנה מאוחר יותר.

עם סירוב כזה לקבל תבוסה, זה כמעט בלתי אפשרי לא לקשר את הפרח הזה עם אמונה. על אף שתרבויות מיחסות ללוטוס מגוון רחב של תכונות רוחניות, הוא הכי מסמל את האמונה בעצמך, עזור לעצמך לפרוח, חיה!

ללוטוס פריחות בכמה צבעים, ולכל צבע ישנה סמליות משלו:  

לוטוס כחול: קשור לניצחון של הרוח על החוכמה. לוטוס זה נחשב למפתח.

פרח לוטוס לבן: מסמל מצב של טוהר נפשי, ושל שלמות רוחנית. לוטוס זה נחשב לרחם של העולם.

לוטוס סגול: מסמל התעוררות עצמית.

פרח לוטוס ורוד: זהו הלוטוס העליון ונחשב ללוטוס האמיתי של בודהה.

לוטוס אדום: קשור ללב, ומשמעות פרח הלוטוס קשורה לאהבה וחמלה.

לוטוס צהוב: התעלות רוחנית.

לוטוס לבן

בתרבויות המזרח הלוטוס מייצג משהו לא-ארצי, בתרבות הבודהיסטית הוא אחד משמונת הסמלים העיקריים, ומייצג את היקום כולו. בתרבות ההינדית, מסופר כי האלים והאלות ישבו על פרחי לוטוס, כמו האלה לקשמי, שמתוארת בדר"כ כשהיא יושבת בראש פרח לוטוס פורח, ועל פי האמונה בודהה הופיע צף על לוטוס, והשאיר בעקבות צעדיו הראשונים על כדור הארץ פרחי לוטוס פורחים.

בפילוסופיה ההודית, מתעסקים רבות בפרדוקס של הלוטוס, הוא צומח בין בוץ ולכלוך אך כל פעם פורח בכל יופיו ועוזו, הם מדמים זאת לחיי היום יום האנושיים המלאי כאוס ולכלוך, מהם צריך להישמר שלא ידבק בך מהלכלוך שמסביב ולפרוח בכל היופי והטוהר.

שתמיד נלמד מהלוטוס להמשיך הלאה, לצמוח גם מתוך הבוץ, להיות נאמן לעצמך ולפרוח בכל יופייך.  לענוד את פרח הלוטוס כדי לזכור ולשמר את התכונות שלו בך :) פרח הלוטוס

לכל התכשיטים עם סמל הלוטוס>>