האבולוציה של הבוהו - מפולקלור ועד סטייטמנט מודרני.

איך סגנון הבוהו התחיל?
כל מה שמעניין לדעת על הסגנון שכולנו בוחרות שוב ושוב.

תכשיטי בוהו מזוהים בדרך כלל עם אנשים בעלי נפש חופשיה, אינדיבידואליות ומקוריות וגם אהבה לאמנות.
ענידה של תכשיטי בוהו מאפשרת לנשים רבות להביא לידי ביטוי את הסטייל הייחודי שלהן, לספר את הסיפור שלהן ולענוד את האישיות החד פעמית שלהן דרך התכשיטים.

אז מה בעצם התרחש בעולם וגרם לבוהו לפרוץ אל חיינו?
מהפכה, חדשנות וצוענים.

סגנון הבוהו התחיל לפני 200 שנה בערך, בשלהי המהפכה הצרפתית. לאחר האירועים המשמעותיים בתולדות צרפת ואירופה גם עולם האמנות עבר מהפכה.

אמנים רבים מצאו את עצמם מחוסרי עבודה ואימצו לעצמם אורח חיים נוודי כדי להוזיל את עלויות המחייה תוך כדי חיפוש דרכים חדשות להביא את האמנות שלהם לידי ביטוי. כל זה הוביל לנביעה של סגנונות חדשים באמנות האירופאית, סגנונות פורצי גבולות ומוסכמות. אמנים רבים הרגישו חופש ליצור, ללבוש ולהמציא את עצמם מחדש.

התגובה של החברה לא איחרה להגיע ואנשים השוו את האמנים לצוענים בגלל סגנון הלבוש והתכשיטים שלהם ובגלל אורח החיים הנוודי. הסברה הרווחת היתה שהצוענים מקורם בבוהמיה שבמזרח אירופה והבלקן וכך נולד סגנון הבוהו.

ומה זה אומר עלינו?
אישיות יחודית, חיבור ושאיפות.

לתכשיטי בוהו טבע אקלקטי ולא קונבנציונלי וענידתם משדרת יציאה מהקופסא וחדשנות, במבט מקרוב אפשר לראות איך כל תכשיט מספר סיפור על הרפתקה, על נשים פורצות דרך ועל תרבויות וארצות רחוקות מלאות בצבעים וצלילים שמעירים את כל החושים בבת אחת.


תכשיטי בוהו עשויים בדרך כלל בעבודת יד ומחומרים ייחודיים ולפעמים גם נדירים כמו אבני חן ומתכות שמשתלבים יחד לידי פריט חד פעמי ומלא אופי, ומאפשרים לעונדת להביא את הסטייטמנט האישי שלה דרך החיבור לחומרים ולמעצב/ת שהשקיעו זמן במלאכת מחשבת שתתאים במיוחד לבעלת התכשיט, לשאיפות, חלומות ולאישיות הייחודית של כל אחת מאיתנו.

 

השארת תגובה

כל התגובות עוברות לאישור לפני פרסומן